London here I am.

flygplanet landar och alla är berädda att kliva ur, Harry står bakom mig i kön. Jag känner hur han kommer närmare och närmare. När vi kommit ut från flygplanet känner jag hur Harry viskar i mitt öra: I'm going to miss you.
Jag vänder mig om men han är plötsligt borta. Konstigt. Jag fortsätter in i flygplatsen och det är helt fullt av skrikande tjejer.
Jag går dit mina väskor kommer. Jag kollar mig omkring och ser inte Harry någonstans, han tog antagligen en annan väg. När mina väskor har kommit så fortsätter jag ut i flygplatsen. Familjen skulle möta mig där. Jag kollar mig omkring och hör plötsligt någon ropa mitt namn, jag vänder mig om och ser familjen.
4 st systrar, 1 mamma och 1 pappa.
- AMANDA, over here! ropar en av döttrarna.
Jag går bort till dem med ett leende på läpparna.
- Welcome to London Amanda, säger mamman i familjen.
- thank you!                              
Alla presenterar sig och vi bär av hemmåt.                                                                              
Vi stannar och kör upp på en tomt, ett stort hus, fint som fan.                
Jag kände på mig att jag skulle trivas.                                                
De hjälper mig in med väskorna och visar mig mitt rum.
Jag börjar plocka upp mina saker när jag hör en knackning på dörren och in kommer Johannah.
- Are you ready to take a trip around London?
- Always!
Så vi bär oss av, hela London är så mycket mer än vad jag trodde. Det är helt fantastiskt! Vi går runt i säkert 2 timmar och kollar runt, Daisy och Phoebe är väldigt pratglada och pratar om allt från toaletter till shoppingcenter. 
Vi stannar och äter på ett caffee. Jag och Lottie går fram för att beställa, men när vi står i kön så kommer några tjejer fram till oss.
- Are you Lottie Tomlinson?
- Yes, svarar Lottie.
- Omg, can we take a photo with you?
- Sure.
De tar bilden, tackar och går sedan.
Jag kollar på Lottie med en förvirrad blick.
- Are you famous or somthing? frågar jag.
- No, or yes maybe a little, its just because I'm Lou's little sister.
- Lou? Oh your brother! Is he famous?
Hon kollar på mig som om jag vore en idiot.
-  Wait, you don't know?
- Know what?
- That our brother Louis Tomlinson is in a band called One Direction? They like world famous.
- oh, no I had no idea. This is awkward..
Hon skrattar lite och sedan beställer vi. När vi kommer tillbaka till de andra berättar Lottie att jag inte visste. SÅ PINSAMT. Alla skrattar, till och med jag. De berättar om Louis och hans liv. Han verkar va en dröm kille i deras beskrivning. Jag längtar tills jag får träffa honom.

mamman: Johannah
pappan: Mark
älsta systern: Charlotte (Lottie)
yngst syster: Felicite (Fizz)
tvillingarna: Daisy and Phoebe
Harrys perspektiv.

Jag går bakom henne. Tätt intill. Hennes hår luktar vanlij. Åh vad jag älskar vanlij. När vi kommit ut från flygplanet visar en polis oss vägen vi ska ta för att slippa allt kaos, men innan vi var tvungna att gå så var jag bara tvungen att säga hejdå till Amanda så jag viskar i hennes öra: I'm going to miss you.
Men innan hon hinner vända sig om så drar Louis iväg mig. Vi får vänta i ett rum ett tag innan det är dags att åka till Frankrike.

Kommentarer
Postat av: Lisa

sjukt grymt bra , mmeer! C:

2012-05-19 @ 23:06:52
Postat av: Jaqueline

Gosh, så bra! När kommer nästa kapitel? :D

2012-06-03 @ 22:12:23
Postat av: Anonym

meeer!

2012-06-04 @ 17:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0