time to go.


packa, packa, packa det är allt jag gjort den senaste veckan. Lite tårar har det varit också. Att säga farväl från alla mina älskade vänner har inte varit lätt och ännu svårare kommer det bli att säga farväl från mamma & Klara (systern). Men jag vet att åka till London kommer bli så underbart! Och det blir bara ännu bättre för jag ska åka i förstaklass på ett jätte lyxigt flygplan! Tydligen har familjen jag ska jobba/bo hos väldigt mycket pengar. Tänk nästan 2 timmar i lyx.
Imorgon bär det av så ikväll är min sista kväll i sverige. Flyget går kl. 07.45 imorgonbitti.
Min mamma och syster hade planerat att gå på resturang ikväll, så vi bär oss av så fort alla är klara.
Jag går in till min syster som försöker fixa sitt hår.
- vill du att jag ska hjälpa dig?
- åh, är jag inte för liten för det? säger hon lite ironiskt
- hahah, nä sluta nu! låt mig hjälpa dig.
- hihi, klart.
Jag tar lockar hennes hår i perfekta lockar. Sedan sminkar jag henne, även om hon inte är tillräkligt gammal för att använda smink. Vi pratar och skrattar. Det kommer bli sjukt svårt att lämna henne här i sverige.
Mamma kommer in i rummet och säger att vi måste gå nu.

Hela kvällen är underbar och vi skrattar hela tiden. Vi stannar kvar på resturangen ända till 10.
På vägen hem somnar Klara i bilen. När vi är framme bär jag upp henne till hennes rum och lägger henne i sin säng. Jag sätter mig på sängkanten. Kollar på henne samtidigt som jag stryker hennes skind. Jag böjer mig ner och viskar i henne öra: Det svåraste med att åka kommer va att behöva lämna dig. När jag är borta vill jag att du och mamma tar hand om varandra. Va rädd om dig min älskade syster.
Jag känner hur en tår faller ner från min skind.
Jag går och säger godnatt till mamma och går sedan och lägger mig.

Väckarklockan ringde vid 04.30 och allt jag vill var att vända mig och om somna om igen.
Jag hade inte sovit så mycket inatt eftersom jag var så spänd.
Så jag tvingar mig upp ur sängen. Jag fixar mig klar och är redo för att köra.
Jag hoppar in i bilen och kör till flygplatsen. Som tur så somnar jag inte framför ratten även fast det kändes som om jag skulle det ett antal gånger. På flygplatsen var det totalt kaos! Det var folk överallt.
Men jag lyckas ändå checka in och lämna in alla mina väskor. Jag lyckas till och med hitta till rätt gate. Helt fantastiskt om man tänker på hur jag brukar förvirra bort mig.
Tiden springer iväg och det var redan dags att gå på flyget. Kände mig ganska rik när jag tar ingången till förstahandsklassen. Jag går in och ser alla dessa bås. Det liknar faktiskt dem i sex in the city 2. Fast inte riktigt så lyxiga. Jag går i i mitt bås och sätter mig ner. Tänk nu var det dags att starta ett helt nytt kapitel av mitt liv.
Medans alla passagerare går på så sitter jag och läser en skvaller tidning.
Jag märker sedan hur motorn startar och vi bär iväg! Första tiden i planet satt jag och kollade ut över landet. Jag älskar att se bilar bli till små, små pluppar. Fast sen när man inte ser dem längre är det inte kul.
Jag hör ett klick ljud och lampan som visar att man måste sitta fastspänd släcks.
Det är fett tråkigt att sitta själv i ett flygplan. Man har absolut ingenting att göra. Så jag tar upp en bok och läser. Efter en stund känner jag att jag behöver gå på toa så jag reser mig upp och går in på toan. Den är faktiskt större än vad jag trodde och den har en stor spegel som jag kollar mig i. Jag fixar till håret lite, gör först några snygga poser som sedan blir till fåniga och fula. Sedan går jag på toa. Efter jag har tvättat händerna så går jag ut, men exakt när jag öppnar dörren så känner jag att jag går rakt in i någon.
Åh nej, shit vad pinsamt tänker jag.
Jag lyfter min blick upp mot ansiktet då jag plötsigt stannar med blicken.

Kommentarer
Postat av: Lisa

jättebra , meer! C:

2012-05-18 @ 00:50:28
Postat av: matilda

så himla bra! :D

2012-05-18 @ 12:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0